Louie Fontaine ma za sobą trzydzieści lat doświadczeń koncertowania i tworzenia różnorodnej muzyki. Jego ostatnia płyta „The Sun Ain't Black”, nagrana w legendarnym studiu Dockside w Louisianie, to przede wszystkim album z gatunku Americana, zawierający bluesa, country a nawet elementy art rocka. Odnajdujemy tam wpływy The Rollng Stones, Nicka Cave'a czy Toma Waitsa, jakie przenikają się w tej kolekcji świetnych numerów. Piosenki są bardzo udane, ale koncert to z łatwością udzielająca się publiczności, rockowo intensywna energia, której trzeba doświadczyć żeby w nią uwierzyć. Gdyby Queens of the Stone Age byli zespołem z gatunku Americana, z Davidem Bowie jako frontmanem, otrzymalibyśmy Louiego Fontaine. Louie Fontaine to piosenkarz, gitarzysta i basista, który pisze piosenki w szerokiej gamie stylów, często opowiadające szczegółowo makabryczne historie. Jest prawdziwym przedstawicielem pokolenia X, a jego aktorskie umiejętności sceniczne i wideoklipy wydają się być wyrwane wprost z ery MTV. Ale jest także stylowym wokalistą bluesowym, który doskonalił swoje rzemiosło u boku mistrza soul i rhytm & bluesa z Luizjany, Rockie'ego Charles'a, z którym grał koncerty, nagrywał i był producentem jego dwóch ostatnich albumów: „Have You Seen My Uncle Steve” i „I Want First Class”. Charles napisał też piosenkę „That's Rockin” jaka znalazła się na ostatniej płycie Fontaine'a. Osnową albumu są utrzymujące słuchacza w napięciu piosenki, w których Louie Fontaine tradycyjnie wczuwa się w rolę bohatera utworu, również w stworzonych do nich wideoklipach. „The Pill” to utwór z niebanalną aranżacją wokalną w stylu Davida Bowie, a „The Hambiltons” to rozbudowana ballada o morderstwie.
Program „Obywatel Jazz” umacnia pamięć o nieodżałowanym Grzegorzu Ciechowskim. Jego muzyka inkarnuje się w sztuce innych artystów. Bolewski i Tubis postanowili przypomnieć część repertuaru Obywatela G.C. i Republiki. Projekt przykuwa dużą uwagę ze względu na skład, improwizację i tematykę, co pokazuje trasa koncertowa oraz recenzje dotychczasowych koncertów. Bolewski & Tubis to wyjątkowy i oryginalny w skali kraju duet: Radosław Bolewski – wokal, perkusja oraz Maciej Tubis – fortepian i syntezator basowy. Ich muzyka określana jest jako wysmakowany balans między jazzem, a muzyką pop w odważnej improwizowanej odsłonie. Od sierpnia 2021 zagrali blisko 100 koncertów (w przestrzeniach plenerowych, klubowych i teatralnych), doskonale przyjętych przez publiczność, m. in.: Filharmonii Opolskiej, Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku, czy Festiwalu Gwiazdy Jazzu w Sanoku. Z projektem „Obywatel Jazz” gościli m.in. na antenie Radia 357 podczas jubileuszowego koncertu poświęconemu pamięci Grzegorza Ciechowskiego, Dniach Grzegorza Ciechowskiego w Toruniu czy w audycji „Kultura osobista”. Artyści nagrali także 2 autorskie płyty: „Lunatyk” (2018) i „Bez końca” (2020). Ponadto są również wykładowcami Instytutu Instrumentalistyki Jazzowej Akademii Muzycznej w Łodzi.
𝐊𝐞𝐲𝐬𝟐𝐃𝐫𝐮𝐦𝐬 to jazzowy duet, grający autorskie kompozycje – improwizacje będące mieszanką elektroniki z klasyką. W skład zespołu wchodzi perkusista 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐆𝐫𝐳𝐞𝐥𝐚𝐤 i klawiszowiec 𝐉𝐚𝐜𝐞𝐤 𝐏𝐫𝐨𝐤𝐨𝐩𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳. To doświadczeni artyści polskiej i zagranicznej sceny muzycznej. Duet łączy tradycyjne brzmienia z dźwiękami utworzonymi przy pomocy nowoczesnych urządzeń multimedialnych tj. iPada i samplera, co można usłyszeć nie tylko na nagraniach ze studia, ale również na żywo, podczas koncertów. Zespół powstał w listopadzie 2016 r. Pierwszy koncert odbył się w klubie Jack’s Cinema w Warszawie. Od tego czasu Keys2Drums można było usłyszeć w wielu jazzowych klubach na terenie całego kraju. 𝐉𝐚𝐜𝐞𝐤 𝐏𝐫𝐨𝐤𝐨𝐩𝐨𝐰𝐢𝐜𝐳 – Organista (Hammond), pianista, kompozytor współpracował m.in. z gitarzystą Jarosławem Śmietaną (koncerty), kontrabasistą Piotrem Rodowiczem, perkusistą Adamem Lewandowskim, harmonijkarzem Bartkiem Łęczyckim, Wojciechem Waglewskim (na płycie Hey Jimi oraz we wspólnym koncercie w programie 3 Polskiego Radia emitowanym na żywo), Indios Bravos (płyta Peace). Ma na swoim koncie trasy koncertowe z bluesmanami: Kalif Wailin’ Walter, GG Amos, Alvon Johnson, Krissy Matthews, Noel Coutts, Chaz de Paolo, a także z Jennifer Batten (gitarzystka Michaela Jacksona), Patsy Gamble (brytyjska saksofonistka smooth jazzowa). W 2012 roku zdobył I miejsce w ankiecie forum “Okolice Bluesa” dla Najlepszego Klawiszowca 2011 r. Rok później zajął II miejsce na klawiszowca roku 2012 w ankiecie kwartalnika Twój Blues. 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐆𝐫𝐳𝐞𝐥𝐚𝐤 – początek jego przygody z perkusją miał miejsce w Olsztynie, gdzie pobierał lekcje u kilku nauczycieli i bardzo szybko zaczął koncertować w miejscowych klubach. Wraz ze swoimi pierwszymi zespołami zaprezentował się na wielu ogólnopolskich festiwalach. W międzyczasie szkolił swoje umiejętności pod okiem takich perkusistów jak Przemek Knopik i Tomek Łosowski. W 2009 roku przeniósł się do Krakowa, gdzie ukończył Krakowską Szkołę Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie perkusji. W Krakowie koncertował z kilkoma zespołami bluesowymi, m.in. Monkey Business i Blues Mobile. Współpracował także z takimi artystami jak: Jack Moore, Khalif Wailin’ Walter, Patsy Gamble, Alvon Johnson, Krissy Matthews, Krzysztof ,,Puma” Piasecki, Charlie Green, Krystyna Świątecka, Czerwony Tulipan, Krzysztof Piasecki, Jacek Cygan, Anna Grzelak i Harlem. Występuje w zespole muzycznym Teatru Dramatycznego w Warszawie. Jest nauczycielem w klasie perkusji w warszawskiej Akademii Rocka. Najbardziej lubi grać muzykę w której, jak sam mówi, czuć serce i groove. Najlepszym tego przykładem jest duet Keys2Drums, który tworzy razem z Jackiem Prokopowiczem.
𝐒𝐢𝐥𝐞𝐬𝐢𝐚𝐧 𝐇𝐚𝐦𝐦𝐨𝐧𝐝 𝐆𝐫𝐨𝐮𝐩 jest formacją powołaną z inicjatywy Jacka Zająca. Trio organowe, które zaraża słuchaczy swoją energią, oryginalnością i pomysłem na swoją autorską muzykę. Organy Hammonda są w tym projekcie fundamentalne, nie mniej ważną rolę odgrywa gitarzysta Artur Dąbrowski i perkusista Adam Barański. SHG prezentuje bardzo ciekawe połączenie różnych stylów takich jak blues, funky, soul czy odrobina muzyki gospel. Na zaproszenie lidera, trio współpracuje z różnymi wokalistkami, które swoją charyzmą i osobowością powodują, że muzyka w takim składzie jest ponadczasowa i nie doprowadza do rutyny. Aktualnie to z Martą Orlich współpracuje SHG, młodą wokalistką z bardzo oryginalną barwą głosu, pozytywną energią i świetnym kontaktem z publicznością. Grupa koncertuje również z gościnnym udziałem sekcji dętej co potęguje euforie i radość wśród słuchaczy. Zespół jest laureatem Rawa Blues Festival 2019 i Blues Alive 2018 (CZ). Od debiutu na przełomie 2016/17 roku projekt i sami muzycy zajmują wysokie pozycje w ankiecie Blues Top, organizowanej przez kwartalnik Twój Blues. W roku 2023 Silesian Hammond Group sięgnął po jedno z najwyższych trofeum tej ankiety i został ZESPOŁEM ROKU 2022. W dorobku płytowym znajduje się debiutancki album „Coming Home” z 2019 roku a aktualnie trwają prace nad drugą płytą, której można się spodziewać jeszcze w roku 2023. 𝐁𝐫𝐮𝐜𝐞 𝐊𝐚𝐭𝐳 to legendarny pianista / hammondzista (Hammond B3 i fortepian), który jako lider wydał 11 płyt CD i pojawił się na ponad 80 innych płytach z takimi muzykami jak John Hammond, Delbert McClinton, Ronnie Earl, Butch Trucks, Arlen Roth, Duke Robillard, Little Milton, Mighty Sam McClain, Joe Louis Walker, David „Fathead” Newman i wielu, wielu innych. Był również silnie związany muzycznie z Allman Brothers Band, będąc przez sześć lat członkiem zespołu Gregga Allmana (2007-2013), Jaimoe's Jasssz Band (2010-2015), Butch Trucks's Freight Train Band (2015-2017) i Les Brers. Bruce również od czasu do czasu koncertował z Allman Brothers. Jest siedmiokrotnie nominowany przez BMA (2008, 2009, 2010, 2015, 2019, 2020, 2021) do nagrody „Pinetop Perkins Piano Player of the Year”, która jest odpowiednikiem „Blues Grammy”. Jego solowe nagranie fortepianowe „Solo Ride” było nominowane przez BMA do „Akustycznego Albumu Roku” w 2020 roku. Był także nominowany przez Living Blues Magazine do nagrody „Outstanding Musician (Keyboard)” w 2015 i 2019 roku. Zdobył nagrodę BMA 2019 za „Najlepszy album akustyczny” za „Journeys to the Heart of the Blues”, nagrany z Joe Louisem Walkerem i Gilesem Robsonem. Bruce jest zarówno pedagogiem, jak i performerem. Przez czternaście lat był profesorem nadzwyczajnym w prestiżowym Berklee College of Music w Bostonie. Podczas pobytu w Berklee uczył laboratoriów Hammond B3, prywatnych lekcji, historii harmonii i bluesa. Uzyskał tytuł magistra w dziedzinie wykonawstwa jazzowego w New England Conservatory of Music. Wydał również edukacyjne płyty DVD oraz prowadził kliniki i kursy mistrzowskie na całym świecie. Bruce utrzymuje aktywny harmonogram tras koncertowych z Bruce Katz Band, grając w całych Stanach Zjednoczonych i Europie oraz nadal prowadzi lekcje, kursy mistrzowskie i kliniki.