Naszą artystką miesiąca sierpnia jest Ethel Smith zwana królową organów Hammonda.
Ethel Smith jest multiinstrumentalistką zakochaną w rytmach latynoamerykańskich, nazwywana „pierwszą damą organów Hammonda”. Organy Hammonda pojawiły się w jej życiu na planie jednego ze studiów filmowych w Hollywood. Jak nietrudno domyślić się była to miłość od pierwszego wejrzenia. Jej pierwszym Hammondem był model A (produkowany od 1935 roku). Od razu stał się jej ulubionym instrumentem. Następnym model był biały Hammond B-3, który stał się znakiem firmowym Ethel Smith wraz z kolorowymi kostiumami scenicznymi i czapkami. Ethel Smith była artystką kompletną, której kariera trwała prawie pięćdziesiąt lat. Największy rozgłos oraz przydomek „Latin from Manhattan” przyniósł jej cover utworu Tico-Tico Zequinha de Abreu z 1917 roku. Ethel Smith po powrocie z Brazylii (gdzie występowała m.in. w słynnej Copacabanie) wykonała go na organach Hammonda w filmie MGM "Bathing Beauty" w 1944 roku, po czym jej nagranie trafiło na amerykańską listę przebojów pop w listopadzie tego samego roku, a 27 stycznia 1945 roku osiągnęło szczyt na poziomie 14 pozycji na liście i sprzedało się w blisko dwóch milionach egzemplarzy na całym świecie. Oprócz tego, że była jedną z najlepszych organistek, przejawiała również talent aktorski dzięki któremu wystąpiła w takich produkcjach jak wspomniana "Bathing Beauty", „Classic Scandal” reżysera i producenta George'a White'a czy „Cuban Pete'a”. Przez ponad rok występowała także w słynnym New York Radio Show pod nazwą „Hit Parade”. Grała także koncerty z ważnymi orkiestrami symfonicznymi w Cleveland, Detroit, Bostonie, Paryżu i wielu innych. Jej wszechstronność i błyskotliwość słychać we wszystkich jej nagraniach, od gamy klasycznej do nowoczesnej. Poruszała się w różnych stylach, od jazzu przez muzykę religijną, swing, aż po walce. Ethel Smith komponowała dla innych muzyków i sprzedawała muzykę za pośrednictwem jej Ethel Smith Music Corporation. Posługiwała się sześcioma językami był szanowaną wokalistką i multiinstrumentalistką (grała na 14 instrumentach). Był znana jako kolekcjonerka instrumentów perkusyjnych. Doceniała instrumenty perkusyjne jakie pojawiły się wśród brzmień organów Hammonda (różne bębny, talerze i dzwonki) i wykorzystywała je w swoich nagraniach. Ethel Smith mimo że grała jazz w sposób wirtuozerski nigdy nie dała się zaszufladkować jako organistka/pianistka jazzowa.
Ethel nagrała wiele płyt typu long play wśród których możemy wyróżnić takie tytuły: „Ethel Smith”, „Organ Holiday”, „Hollywood Favorites”, „Latin from Manhattan”, „Ethel Smith's Cha Cha Cha Album”. „Lady of Spain”, „Make Mine Hawaiian”, „The Many Moods of Ethel Smith”, „Swings Sweetly” oraz „On Broadway”.